مهمترین وقایع و خبرهای فارکس برای هفته پیش رو
اخبار فارکس

مهمترین وقایع و خبرهای فارکس برای هفته پیش رو

امروز دوشنبه 13 می 2024 است و ما تصمیم گرفتیم تا مهمترین خبرها و رویدادهای هفته پیش رو (از امروز 13 می تا جمعه 17 می) را برای شما تحلیل و بررسی کنیم.

در واقع مهمترین رویدادها و خبرهای این هفته به شرح زیر است:

  • شاخص قیمت مصرف کننده و تولید کننده امریکا (CPI و PPI)
  • رشد دستمزدها و نرخ بیکاری استرالیا
  • وضعیت اقتصاد چین

همان گونه که مستحضر هستید در هفته ای که گذشت مهمترین خبرهای بازار فارکس یکی نشست مهم بانک مرکزی استرالیا و دیگری نشست بانک مرکزی انگلستان به منظور تعیین آخرین تغییرات درباره نرخ های بهره بود.

حال در هفته پیش رو قرار است مهمترین رویداد بازار فارکس یعنی خبر مهم تورم ایالات متحده منتشر شود.

فراموش نکنید تورم امریکا نه تنها برای معامله گران بلکه برای مقامات بانک مرکزی امریکا به منظور تعیین نرخ های بهره بسیار مهم و حیاتی است.

اخبار مرتبط با دلار امریکا

امروز دوشنبه 13 می و با آغاز هفته کاری فارکس گزارش انتظارات تورم مصرف کننده امریکا قرار است تمام توجهات را به خودش جلب کند. اگر به هر دلیلی رقم این گزارش بالا باشد این مساله بدین معنی است که فدرال رزرو می تواند نرخ های بهره خود را برای مدت بیشتری در همین محدوده بالای فعلی حفظ کند.

فردا سه شنبه 14 می بازار فارکس مهمترین خبر این هفته را تجربه خواهد کرد.

امریکایی ها قرار است گزارش تورم مصرف کننده یا همان CPI خود را منتشر کنند. یادتان باشد این گزارش نقش بسیار حیاتی در تعیین نرخ های بهره برای اعضای فدرال رزرو امریکا بازی می کند.

اگر به هر دلیلی رقم گزارش مذکور بالاتر از انتظارات مارکت و پیش بینی تحلیلگران باشد، دلار امریکا شروع به قوی تر شدن خواهد کرد و روی دیگر دارایی های مالی به خصوص طلای جهانی تاثیر منفی می گذارد.

روز چهارشنبه امریکایی ها قرار است گزارش خرده فروشی خود را منتشر کنند.

روند صعودی در مخارج مصرف‌ کننده باعث افزایش تورم مبتنی بر تقاضا شده و فدرال رزرو را به سمت یک مسیر شاهینی ‌تر (منظور افزایش نرخ بهره و یا حفظ آن در همین محدوده بالای فعلی است) در ارتباط با نرخ های بهره می ‌برد.

سپس روز پنجشنبه همین هفته طبق معمول همیشه امریکا قرار است گزارش مهم درخواست برای مطالبات بیکاری خود را که یکی از گزارشات مرتبط با بازار کار است را منتشر کند.

اگر خاطرتان باشد هفته گذشته رقم این گزارش بسیار بدتر از انتظارات مارکت بود که باعث ریزش دلار امریکا هم شد. حال فعالان بازار فارکس منتظر هستند تا ببینند این هفته چه اتفاقی خواهد افتاد.

با توجه به گزارشات تورم، خرده فروشی، و بازار کار ایالات متحده، سرمایه گذاران همچنین صحبت های اعضای FOMC را زیر نظر خواهند داشت.

در کل فراموش نکنید طی هفته آتی به سخنان و اظهار نظرهای مقامات فدرال رزرو مخصوصا مواردی که درباره تورم، چشم انداز اقتصاد و زمان تقریبی شروع کاهش نرخ های بهره است نیز توجه کنید.

در همین راستا ابتدا فردا سه شنبه رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول قرار است برای مارکت سخنرانی کند.

سپس دیگر اعضای FOMC مانند: لورتا مستر (دوشنبه/پنجشنبه)، فیلیپ جفرسون (دوشنبه)، لیزا کوک (سه شنبه)، نیل کشکاری (چهارشنبه)، میشل بومن (چهارشنبه)، مایکل بار (پنجشنبه)، پاتریک هارکر (پنجشنبه)، رافائل بوستیک (پنجشنبه) و کریستوفر والر (جمعه) نیز قرار است برای معامله گران سخنرانی کنند.

اخبار مرتبط با یورو

فردا سه شنبه 14 می گزارش تورم و احساسات اقتصادی آلمان ارز مشترک اتحادیه اروپا یعنی یورو را در معرض توجهات قرار خواهد داد. اگر به هر دلیلی گزارش تورم نسبت به ارقام اولیه کاهش پیدا کرده باشد این گمانه زنی که بانک مرکزی اروپا (ECB) باید از ماه ژوئن نرخ هایش را کاهش دهد را بر خواهد انگیخت.

علاوه بر این، اگر روند شاخص احساسات اقتصادی ZEW صعودی شود نشان از بهبود محیط اقتصاد کلان در اروپا دارد.

روز چهارشنبه اعداد نهایی تورم فرانسه و دومین تخمین تولید ناخالص داخلی برای منطقه یورو قرار است تمام توجهات معامله گران را به خود جلب کند. این گزارش هم مثل خبر مهم تورم برای مقامات ECB و سیاست های آنان در ارتباط با کاهش نرخ های بهره بسیار مهم و حیاتی است.

روز جمعه، ارقام نهایی تورم منطقه یورو قرار است توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

همان گونه که می دانید هرگونه خبر درباره تورم برای معامله گران، کسب و کارها، مقامات بانک مرکزی و غیره مهم است و روی یورو به شدت تاثیر می گذارد.

در کل فراموش نکنید طی هفته آتی به سخنان و اظهار نظرهای مقامات بانک مرکزی اروپا مخصوصا مواردی که درباره تورم، چشم انداز اقتصاد و زمان تقریبی شروع کاهش نرخ های بهره است نیز توجه کنید.

در همین راستا نام برخی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا مثل: پیرو سیپولونه (دوشنبه)، کلودیا بوخ (دوشنبه)، لوئیس د گویندوس (سه‌شنبه/جمعه) و ایزابل اشنابل (چهارشنبه) نیز در تقویم اقتصادی این هفته دیده می شود.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ (کابل)

اولین گزارشی که قرار است این هفته برای طرفداران پوند منتشر شود خبر بازار مشاغل انگلستان است که فردا سه شنبه راس ساعت 09:30 صبح به وقت ایران است.

فراموش نکنید اعداد ضعیف تر از حد انتظار رشد دستمزدها همراه با یک نرخ بیکاری بالاتر ممکن است انتظارات برای کاهش نرخ های بهره BoE در ماه ژوئن را تقویت کند.

حال که نشست ماه می اعضای بانک مرکزی انگلستان (BoE) در 9 می به پایان رسید معامله گران منتظر نظرات و سخنان مقامات BoE هستند.

در همین راستا، نام های هاو پیل (سه شنبه) اقتصاددان ارشد BoE و دو تن از اعضای کمیته سیاستگذاری پولی به نام های مگان گرین (پنجشنبه) و کاترین مان (جمعه) نیز در تقویم اقتصادی این هفته دیده می شود.

یادتان باشد واکنش ‌ها به داده ‌های بازار کار و دیدگاه‌ ها در مورد زمان تقریبی شروع کاهش نرخ های بهره BoE می ‌تواند پوند انگلستان را بالا و پایین ببرد.

اخبار مرتبط با دلار کانادا (لونی)

اولین گزاریشی که قرار است امروز دوشنبه 13 می و سپس چهارشنبه و جمعه برای طرفداران لونی منتشر شود، خبر بخش مسکن کانادا است.

یادتان باشد بدتر شدن وضعیت بازار مسکن می ‌تواند روی مصرف ‌کننده و مخارج آنها تأثیر بگذارد و به یک محیط تورمی ملایم ‌تر منجر شود.

دیگر گزارشات این هفته کانادا یکی عمده فروشی و خرید دارایی های خارجی این کشور است که تاثیر چندانی روی لونی و سیاست های بانک مرکزی کانادا نخواهد گذاشت.

اخبار مرتبط با دلار استرالیا (آزی)

امروز دوشنبه 13 می اولین خبری که قرار است روی دلار استرالیا تاثیر بگذارد گزارش شاخص وضعیت کسب و کارهای ماه آوریل استرالیا است.

روند صعودی در اعتماد کسب و کارها ممکن است نشان دهنده بهبود محیط اقتصاد کلان در استرالیا باشد و از ایجاد شغل و رشد دستمزدها حمایت کند.

ولی با این حال، مهمترین گزارش برای استرالیا خبر بازار کار است که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر شود.

اگر به هر دلیلی رشد دستمزدها در استرالیا افزایش پیدا کرده باشد معامله گران شروع به این گمانه زنی می کنند که مقامات بانک مرکزی استرالیا (RBA) باید نرخ های بهره خود را برای مبارزه با تورم افزایش دهند.

این مساله باعث قوی تر شدن آزی در مقابل رقبای ضعیف تر خود خواهد شد.

در کل یادتان باشد خبر بازار کار استرالیا نیز در تعیین مسیر سیاست های آتی RBA بسیار موثر است.

اگر خاطرتان باشد هفته گذشته میشل بولاک، رئیس RBA در کنفرانس مطبوعاتی خود هیچ اشاره ای به افزایش یا کاهش نرخ های بهره نکرد. ولی اگر به هر دلیلی دستمزدها افزایش پیدا کرده باشد این مساله روی دلار استرالیا به شدت تاثیر می گذارد.

اخبار مرتبط با دلار نیوزیلند (کیوی)

امروز دوشنبه 13 می 2024 خبر بسیار مهم انتظارات تورمی نیوزیلند قرار است دلار این کشور و سیاست های آتی بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) را در معرض توجهات قرار دهد.

یادتان باشد اگر به هر دلیلی انتظارات تورمی نیوزیلند بالاتر و داغ تر از حد انتظارات مارکت باشد دلار این کشور شروع به قوی تر شدن خواهد کرد.

برعکس اگر به هر دلیلی انتظارات تورمی نیوزیلند کمتر از حد انتظارات مارکت باشد دلار این کشور شروع به ضعیف تر شدن خواهد کرد.

سپس فردا سه شنبه 14 می خبر خرده فروشی کارت های الکتریکی نیوزیلند قرار است توجهات معامله گران و دلالان کیوی را به خود جلب کند.

به طور کلی یادتان باشد افزایش هزینه های مصرف کننده تورم ناشی از تقاضا را افزایش می دهد.

در انتها روز جمعه نیوزیلندی ها قرار است خبر شاخص قیمت تولید کننده خود را برای مارکت منتشر کنند.

اخبار مرتبط با ین ژاپن

فردا سه شنبه 14 می گزارش شاخص قیمت تولید کننده ژاپن قرار است ین ژاپن و RBA را تحت تاثیر قرار دهد.

در نظر داشته باشید بانک مرکزی ژاپن برای شروع بحث در مورد افزایش نرخ های بهره نیاز به افزایش تورم مبتنی بر تقاضا دارد. همان گونه که مستحضر هستید ژاپنی ها مدت بسیار طولانی است نرخ های بهره خود را نزدیک به صفر نگه داشته اند.

حال هرگونه تغییری در ارقام گزارش مذکور می تواند روی تصمیمات BoJ تاثیر بگذارد.

سپس پنجشنبه 16 می گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول سال جاری 2024 قرار است ین ژاپن را در معرض توجهات قرار دهد.

یادتان باشد هرگونه انقباضی در ارقام GDP سه ماهه اول امسال می تواند باعث حفظ نرخ های بهره ژاپن در همین محدوده فعلی شود.

در کل فراموش نکنید طی هفته آتی به سخنان و اظهار نظرهای مقامات بانک مرکزی ژاپن مخصوصا مواردی که درباره تورم، چشم انداز اقتصاد و زمان تقریبی شروع افزایش نرخ های بهره است نیز توجه کنید.

اخبار مرتبط با چین

چینی ها قرار است روز جمعه 17 می گزارشات خرده فروشی، تولیدات صنعتی، نرخ بیکاری و سرمایه گذاری دارایی های ثابت خود را برای طرفداران یوان منتشر کنند.

به طور کلی یادتان باشد هرگونه بهبود مستمر در محیط تقاضا احتمال تقاضای خریداران را برای دارایی های پرریسک تر تحریک کرده و جلوی کمک های دولت چین به اقتصاد را خواهد گرفت.